Určitě znáte mnoho podnikatelů, kteří při budování svého byznysu dávali veškeré peníze do něj (např. do produktů) s vizí několikanásobného zisku.

Je důležité si ale uvědomit pár věcí:

  1. ekonomika jde v cyklech
  2. trhy se mění
  3. zákazníci se mění a jejich preference také

Dostat se do fáze, kdy máte na skladě mnoho svých produktů, ale lidé již nejeví o ně tolik zájem, je cesta do pekel.

Nebo doufat, že trh, ve kterém podnikám, zde bude v této podobě i za 20 let, je docela naivní.

Proto každý rozumný podnikatel si vytváří rezervu pro období menšího (či žádného) růstu. Ideálně v něčem, co je mimo jeho podnikatelský trh.

Rezerva do zlata splňuje mnoho požadavků

  1. je anonymní. Jako málo co na finančních trzích. Finanční produkty jsou v registrech vidět, zlato ne. Pro podnikatele ideální rezervotvorný nástroj.
  2. v době moderních technologií lze nastavit strategii, jenž umožňuje zpětný odkup (dokonce i po částech) a to do 24h.
  3. podnikatel si svou rezervu ovládá přes svůj portál.
  4. zlato dlouhodobě uchovává hodnotu.
  5. podnikatel svou rezervu potřebuje především v době nestabilní a horší ekonomické (či ekonomicko-politické) situace. Hodnota zlata výrazně roste v období ekonomických problémů a díky tomu tuto funkci zajišťuje.
  6. zlato lze předat (darovat, poskytnout, prodat) jednoduše komukoliv.
  7. finanční instituce (banky) rády zlato přijímají. I jako kompenzaci k úvěru, jenž podnikatel u dané banky má.

 

Jak vytvořit podnikatelskou rezervu?

  1. zvolit si strategii. Může být na měsíční, kvartální či půlroční bázi.
  2. stanovit si, kolik procent ze zisku půjde na rezervu (doporučuje se min.10%)
  3. ideálně mít člověka, jenž se v této oblasti orientuje a bude vám oporou
  4. držet se strategie dlouhodobě (nekupovat z rezervy spotřební zboží pro ukojení svých emocí)

Více o rezervě do zlata?